Як купити та відкрити кав'ярню на колесах
Кава на колесах покликана покрити вуличний попит на гарячі напої, який сьогодні в значній мірі не задоволений. В Україні працюють великі мережі кав'ярень, проте вони розміщені в основному в центрі і розраховані, в першу чергу, на обслуговування всередині закладу. При цьому на вулицях є приватні торговці, які продають розчинну каву. Багато з них навіть мають свою регулярну клієнтуру - біля входів в метро, підземних переходів, на автобусних зупинках і т.д. Однак запропонувати якісну натуральну каву такі торговці не можуть. Частково вуличний попит задовольняють невеликі ларьки - сьогодні у багатьох з встановлено кави-машини, що дозволяє пропонувати непогану каву за невисокою ціною. Однак розміщення МАФів у Києві - завдання непросте, та й однією кавою така торгова точка не окупиться. Запропонувати доступну каву з гарантованою якістю можна якраз в форматі мобільної кав'ярні на колесах.
За словами Гришкова, мобільні кав'ярні в Україні стають новою модою - його компанія з початку року переобладнала більше 50-ти автомобілів. В цілому ж в Києві налічується близько 50 мобільних кав'ярень, при цьому такий формат торгівлі дуже затребуваний в регіонах. І питання, як відкрити кав'ярню на колесах, останнім часом стали актуальними.
Обладнання та витратні матеріали кав'ярні на колесах
Євген Гришко розповідає, що ціна на комплектацію мобільної кавової станції стартує з 65 тис. грн. "У цю ціну входить комплект професійного обладнання для приготування еспрессо і коктейлів на його основі, включаючи необхідні аксесуари; комплект електрообладнання; комплект газового обладнання, що забезпечує автономну роботу кавової станції; інсталяція всього комплексу і його підготовка до роботи; дообладнання авто, що дозволяє грамотно вбудувати все вищеперелічене ", - відповідає він на питання, як купити кав'ярню на колесах.
Компанія Гришкова встановлює в мобільні кав'ярні кавоварочного обладнання європейських виробників, таких як Fracino і LaAlbrioni. Кавові саме цих виробників широко використовуються в вуличних кав'ярнях в Європі. При цьому саме кава-машина становить левову частку в початкових 65 тис.грн. інвестицій - ціни на кавоварки з вбудованою і відтестованою функцією подвійного живлення починаються з 3250 євро (близько 35,8 тис.грн.).
Найкраще для установки обладнання підходять автомобілі в форм-факторі пікап. Замовник може надати своє авто або купити вже обладнане, його ціна складе близько 110 тис.грн. (при установці устаткування на модель Таврія пікап, з урахуванням мінімальної комплектації і оплати послуги покупки авто). "Але частіше клієнти індивідуально підходять до комплектації своїх кав'ярень, тому раціональніше забезпечувати інсталяцію мобільних кавових станцій в авто, наданий замовником. При цьому ціна готового комплексу буде залежати від вартості авто і асортименту його комплектації", - говорить Гришко.
Кредитних програм в його компанії не пропонують, але підприємець може самостійно звернутися в банк і отримати кредит на покупку авто і установку устаткування. Зі свого боку компанія обіцяє надати всі необхідні для банківської установи документи.
Найчастіше обладнання встановлюють на авто марок Renault, Peugeot , Сitroen, VW, Opel, ІЖ 27175 і Таврія (в кузові пікап). Термін дообладнання авто становить від семи днів до місяця, залежно від завантаження, а також від обсягу і типу дообладнання. "Вартість робіт по встановленню обладнання, відповідно, також залежить від багатьох факторів. Мінімальна ціна дообладнання мобільної кав'ярні на базі автомобіля Таврія становить 5 700.", - говорить Гришко.
Ціна на газове обладнання становить 2850 грн. В цю ціну входить газовий балон з редуктором і виходом на кавоварку та окремий вхід для заправки на АЗС, що не вимагає зняття балона. Заправка здійснюється також як і на автомобілях, шляхом підключення шланга зі штуцером.
Балон встановлюється на 30-50 л, в залежності від бажання клієнта, при цьому 1 л коштує близько 6-7 грн. Балона вистачає в середньому на 2000 - 2500 порцій кави, або на три тижні.
"Електроенергія необхідна в мінімальних обсягах лише для контролю наповнення бойлера водою в еспресо кава-і помелом кави в кавомолці. З таким завданням легко справляється перетворювач струму з 12V на 220V разом з додатковою батареєю. Акумулятора вистачає, як правило, на 2 - 3 дні ", - говорить представник компанії.
на все для мобільної кавової станції обладнання надають річну гарантію. Сервіс є як гарантійний, так і післягарантійний - вартість однієї години роботи майстра обійдеться в 90 грн.
Запас витратних матеріалів та продуктів визначається споживчим попитом для кожної мобільної кав'ярні індивідуально. "Також повинна бути можливість складування товару і оперативного поповнення при необхідності. Це все індивідуально", - говорить Гришко.
Його компанія забезпечує кав'ярні зерновим і сумішами MoKambo, які виробляються в Італії і призначені для його приготування на кавоварках для еспресо. "Також ми пропонуємо паперові одноразові стаканчики як вітчизняні, так і більш високої якості, з кришками, від італійських виробників", - говорить представник Алексконкорд.
Оформлення та персонал мобільної кав'ярні
Для старту підприємцю достатньо оформитися як СПД (фізособа - суб'єкт підприємницької діяльності) на єдиному податку, вказавши в якості виду діяльності: роздрібна (виїзна) торгівля та кафе на території Києва, України.
Оскільки обладнання встановлюється офіційно, компанія видає свідоцтво про відповідність переобладнаного автотранспортного засобу нормам безпеки руху.
"на каву та продукти ми надаємо гігієнічні висновки. Також ми видаємо сертифікати відповідності на професійну еспрессо-кавоварку і кавомолку LaAlbrioni", - говорить представник Алексконкорд. Тому перевірок особливо побоюватися не варто. При цьому на барменів необхідно оформити санітарні книжки, щоб в разі необхідності пред'явити співробітниками санепідемстанції (СЕС). Для служби по контролю за пожежною безпекою необхідно пред'явити справний і придатний вогнегасник, як для будь-якого транспортного засобу.
Для забезпечення нормальної завантаження кав'ярні знадобляться два бармена. Але для продажу 100-200 порцій в день достатньо і однієї людини. В середньому такі працівники отримують від 150 грн. в день (або 4500 грн. при 30 днів роботи в місяць). "Розмір оплати залежить від регіону. У Києві я б порадив платити не менше 150 грн. В день, плюс відсоток від виручки", - говорить Гришко.
За його словами, контроль за роботою персоналу можна здійснювати шляхом обліку брендованого одноразового посуду, а також обліку кількості порцій на кавомолці. Як правило, кавомолки обладнані електронним або механічним лічильником, який показує кількість виданих порцій меленої кави.
Можна використовувати для обліку маленький ручний касовий апарат. "Також можна поставити спеціальні датчики, які здійснюють фотофіксацію кожного разу, коли підносиш стакан", - говорить представник компанії. Така система фотофіксації обійдеться приблизно в $ 600.
Одним з головних факторів успіху, як і в будь-який іншій торговельній діяльності, є вдале розміщення. "Місце, на якому ви хочете розмістити мобільну кавову станцію, має в першу чергу бути прохідним, - пояснює Гришков. - Вокзали, станції метро, бізнес-центри, торгові центри, а також будь-які місця, де є концентрація великої кількості людей". < /p>
Офіційних вимог до розміщення таких кав'ярень немає, на кожному конкретному місці доведеться домовлятися з місцевою адміністрацією або власниками сусідніх торгівельних точок. Самі власники кав'ярень розповідають, що залагоджують питання за допомогою невеликої мзди - близько 130 грн. в день.
Мобільна кавова станція повинна працювати щодня, по 8-11 робочих годин, в залежності від тривалості світлового дня та особливостей попиту в конкретно торговій точці.
Ціни і конкуренція серед кав'ярень на колесах
З одного кілограма кави можна зварити близько 135 порцій еспресо. На одну порцію еспрессо необхідно близько 8 грам меленої кави. Кілограм суміші MoKambo коштує 150 грн. Таким чином, собівартість чашки еспресо становить від 2,33 грн. (вартість суміші, запрлати баремена і витрата газу з розрахунку на 135 чашок в день).
"Що стосується цін на готовий продукт - еспресо і коктейлів на його основі, то її визначає конкурентне середовище, якість напоїв та побажання власників мобільних кавових станцій ", - говорить Євген Гришко. Якщо взяти ціни в Києві, то в середньому порція еспрессо становить близько 6 грн., Американо - 8 грн., А латте - 9-10 грн.
Середній розрахунковий період окупності становить близько 7 місяців. "Окупність залежить, в першу чергу, від обсягу продажів", - підкреслює Гришков.
За його словами, в цілому по Києву конкуренція в сегменті пересувних кав'ярень досить низька. "Наприклад, для високої конкуренції кількість мобільних кав'ярень в місті з населенням більше одного мільйона повинна становити не менше 180-200 одиниць. У Києві, на сьогоднішній день, працюють загалом понад 50 мобільних кавових станцій", - говорить він.
Висока конкуренція спостерігається тільки в окремих точках Києва, наприклад, на Хрещатику. "Багато власників помилково думають, що тільки в місцях, розташованих в центрі міста, можливі великі обсяги продажів. Частково це так, але як показує досвід, деякі власники мають значно вищий результат, використовуючи місця продажів далеко від центру і навіть в невеликих містах України , але з більш високою затребуваністю послуги і продукту ", - зазначив Гришков, додавши, що незабаром такий формат продажу еспресо з'явиться у всіх великих містах країни.
Завоювати споживача можна тільки якістю, впевнений він. "З першого дня потрібно демонструвати споживачам, що вони отримують високого класу продукт, з ресторанним сервісом. Тобто стабільну якість при низькій ціні.
В кавовому бізнесі є сезонність, визнає Гришков, влітку продажу всіх гарячих напоїв помітно падають . Компенсувати це можна іншими сезонними пропозиціями. Так, можна встановити апарати для м'якого морозива і холодних десертів.
Ви ще не задумалися над питанням як відкрити і де купити кав'ярню на колесах?